woensdag 29 juni 2011

Verkoeling

Snik en snik heet was het gisteren. We zochten verkoeling in het zwembad en deden verder een hele vakantiedag vrijwel niets anders dan lui in een stoel in de schaduw liggen. Tussen acht en negen uur gisteravond sloeg in Somme-Leuze het weer om en kregen we ons deel van het noodweer dat over België en Nederland dreef.
Hier viel het trouwens nog mee als ik hoor hoe het er elders aan toeging. Geen hagelblokken van drie centimeter gezien. Wel een flink plens regen, maar we hebben het hier al heviger meegemaakt. Zo rond middernacht fotografeerde ik een mooi schouwspel van bliksemschichten en weerlicht boven de heuvels aan de overkant van het Ourthe-dal.
Eerder op de avond zat mijn vrouw aan tafel te puzzelen, terwijl buiten de zware onweerswolken op deze hete dag al vroeg de zon uitdoofden. Het was om negen uur al zo donker als op een winteravond. In het raam van onze woonkamer zag ik de weerspiegeling van mijn vrouw. Met haar mouwloos shirtje vanwege de hitte, haar gebruinde of eerder roodverbrande huid en de regendruppels op de ruit ving ik een extreme zomerdag in één beeld. Ik maakte deze foto van op de grens van 34 en 14 graden.

34 of 14 graden?

Geen opmerkingen: