zondag 26 juni 2011

Waterpret

Minstens één keer per jaar rijden we vanaf ons vakantiehuis in Somme-Leuze naar Coo om er de waterpret onder de watervallen te fotograferen. De warme zondag van vandaag leende zich daarvoor uitstekend. Ik was benieuwd of ik aan de serie spelende kinderen in het water van vorige jaren nog iets nieuws kon toevoegen. Dat is me gelukt.
Ik heb de mensen op de foto dit keer eens rauw aangesneden. Zo zit de beschouwer van de foto midden in de actie. De kijker moet wel voor lief nemen dat armen, benen en soms zelfs hoofden buiten het kader vallen. Ik heb er een hard contrast aan toevoegd. Het harde zonlicht leende zich daar voor en de foto's worden er wat agressiever van. Maar deze foto's ziet U hier niet.
Want naast al dat jaarlijkse gespetter van kinderen kreeg ik vandaag ook de kans om eens vol de actie van een paar kanovaarders mee te beleven. Fotografisch dan wel te verstaan. Een professionele cameraploeg maakte opnames van de mannen in de kano en de actie moest tig keer over. Dan weer zaten ze te veel rechts in beeld, dan weer te veel links. Ik maakte er een serie foto's van en omdat de actie zo vaak over moest, kon ik ook telkens een ander standpunt zoeken. Pal aan de waterkant maakte ik deze foto, waarbij je het gevoel krijgt dat je zelf ook in volle actie onder het neerstortende water zit.
Mijn vrouw vroeg nog wel bezorgd of ze autosleutels mocht hebben, zodat zij in elk geval nog thuis kon komen, mocht ik verzuipen. Maar een beetje telelens doet wonderen. Ik hield het droog.

Coo-no of kano? 

Geen opmerkingen: