maandag 20 juni 2011

Pluvius

Wekenlang was Pluvius op vakantie. Af en toe stuurde hij even een kaartje, maar verder was het alleen maar droogte en zonneschijn. Uitgerekend op de dag dat onze vakantie begon, keerde Pluvius terug van vakantie. En dan heet het berustend: ach, we maken er maar het beste van.
We zijn weer neergestreken in ons vakantiehuisje in de Ardennen. Met een lik PVC-lijm heb ik provisorisch een scheurtje in de dakgoot gedicht, zodat het regenwater niet meer langs de tuindeuren naar binnen sijpelt. Repareren komt later wel. We hadden na de winter ook nog geen tijd om het zwembad eens goed schoon te maken en weer op orde te brengen voor de zomerpret. Daar zijn we nu mee bezig. De zon zal wel weer eens terugkeren en dan zijn wij er klaar voor. Nu ben ik er even klaar mee. Nat en nog niet gezwommen.
We gingen lunchen in Durbuy. Daarna een korte wandeling door het stadje. Schuilend onder een winkelluifel zag ik al die andere weekend- en vakantievierders aan ons voorbij trekken. Ik schoot vanonder de luifel een leuk serietje paraplu's. De mannen op deze foto boden me het leedvermaak waardoor ik een verregende vakantiedag toch nog leuk ging vinden. Regen, en dan ook nog eens wachten op de dames die in een droge winkel rondsnuffelen naar iets duurs waar je thuisgekomen vervolgens niks aan hebt. Zo zal het wel gegaan zijn.
De winkel waar wij onder de luifel voor stonden te schuilen was gelukkig gesloten.

Na regen komt zonneschijn.

Geen opmerkingen: