zondag 2 november 2008

Modellenfotografie

Met onze fotoclub hadden we deze week een avondje modellenfotografie. De meeste leden werkten met lamplicht in softboxen en plaatsten de modellen voor neutrale achtergronddoeken. We gebruikten de studio van clublid Frank. Hij is een begenadigd modellenfotograaf en heeft op de boerderijzolder van zijn broer een grote ruimte als studio ingericht.
Zelf had ik mijn eigen flitsers en flitsparaplu meegebracht, die ik gebruik voor modellenfotografie op locatie. Ik koos als decor de oude muur van de boerderijzolder waar de cement tussen de ruwe stenen niet was gevoegd. Een lekkere structuur, mooie kleurtonen en model Dorien kwam er met haar gitzwarte haren prachtig voor uit. Ik schoot vooral staande opnamen van Dorien, en die lenen zich niet zo goed om ze op dit weblog te tonen. Ik vind dat je op computerschermen het beste naar liggende foto's kunt kijken.
Toch maakte ik een naar mijn smaak mooie liggende portretfoto. Zoals zo vaak is het weer een niet geënsceneerde opname die ik het mooiste vind. Deze keer niet van de dames en de kinderen die we opgetrommeld hadden om model te staan, maar van modelfotograaf Frank. Hij kijkt toe hoe de fotoshoot in zijn studio verloopt. En ik zag hoe hij keek.
Zie ook de website van Frank: http://frankbrouwers.nl/modellen2.html

Ik zag hoe hij keek.

1 opmerking:

Anoniem zei

Leuk verhaal !
al sta `k er zelf niet moeder`s mooiste op , maar dat denk ja altijd van jezelf (-:
en `k weet dat je ook nog mee heel mooie hebt gemaakt.
Ben daar ook zeker benieuwd naar !!!!!!

grt frank