dinsdag 20 maart 2007

Glitter & Glamour

Activiteitencentrum De Eendracht in Gemert bestaat vijfentwintig jaar. Dat wordt gevierd. Er zijn drie themaweekeinden aan gewijd waarop muziek- en toneelgezelschappen een uitvoering geven. Onze fotoclub is er ook 'thuis' en dus werd van ons eveneens een bijdrage verwacht. Graag gedaan. We mochten twee thema's invullen. Het eerste is het weekend van eind maart rond 'Glitter & Glamour'.
Eerst enthousiast, want het is een uitdagend onderwerp. Dan de afknapper. Hoe fotografeer je als naamloos amateurfotograafje in vredesnaam de wereld van glitter en glamour? Daar dring je niet zomaar binnen. Dus hebben we een aantal clubavonden gebrainstormd over varianten, invalshoeken, randverschijnselen. Moet het glitter én glamour in één beeld zijn, of mag de een glitter en de ander glamour uitbeelden?
We zijn er uiteindelijk wel uitgekomen en we zijn tevreden over de expositie die we kunnen samenstellen. Ik heb op de valreep ook mijn plaatje klaar. Er zit glitter in en tenminste de suggestie van glamour. Ik had er geen schitterende dame voor nodig. Ik kocht in een warenhuis voor een paar euro's een figuurtje dat op de romp van een vrouwenlichaam lijkt. Het nut of de sierwaarde van dit arm- en beenloze figuurtje op een standaard ontgaat me volledig. Maar als het gemaakt is om een fotograaf te dienen die glitter en glamour moet fotograferen, dan dank daarvoor. Halogeenlampje erop en de schaduw op de muur meefotograferen; klaar is Kees.

Geen opmerkingen: