dinsdag 1 januari 2008

Gelukkig nieuwjaar

Als we het niet zouden markeren met oliebollen, champagnetoost en vuurwerk, zouden we er weinig van merken. De dag eindigt in de nacht en een nieuwe dag begint. Maar wij tellen onze tijd in uren, in dagen, in weken, in maanden en in jaren. Soms hebben we dan behoefte om even een punt te zetten. Welk moment leent zich daarvoor beter dan de jaarwisseling? Omzien naar wat geweest is, vooruitblikken naar wat we verwachten dat komen gaat. En gewoon, gezellig samen-zijn zonder pretenties.
Traditioneel wisselen wij het jaar in gezelschap van vrienden. We hebben er weer een gezellig feestje van gemaakt. Toen om klokslag middernacht de vuurpijlen de lucht in gingen, hing er een mist die bij tijden in druppels naar beneden viel. Dat gaf de nacht wel een bijzondere sfeer. Alsof het nieuwe jaar wilde zeggen: mijn toekomst is in nevelen gehuld.
We hebben het nieuwe jaar mooi ingeluid. Hoewel ik - ik schreef het hier al eerder - geen fotograaf ben van feesten en officiƫle momenten, heb ik toch maar even de camera mee naar buiten genomen toen we op straat naar het vuurwerk gingen kijken. Want als ik al een goed voornemen heb, dan is het toch om ook in 2008 weer veel mooie foto's te maken. Gelukkig nieuwjaar.

Champagne en vuurwerk.

Geen opmerkingen: