zondag 27 januari 2008

Ullingse Bergen

Twee weken geleden beschreef ik hier hoe ik mijn nieuwe 100-400 mm objectief van Canon ging uitproberen op de Ullingse Bergen. Vandaag was het mooi weer voor een bos- en heidewandeling en dus waren we weer in dat gebied. Als we ons vrije weekend niet in Belgiƫ doorbrengen, komen we hier vaker voor een zondagmiddagwandeling. Je kunt er de auto parkeren bij Landhorst en dan in drie kwartier naar paviljoen De Heksenboom slenteren waar we meestal een high tea nemen.
De bewolkte hemel bood weinig fotogenoegen, al heb ik aan de wandeling nog wel een stuk of vijf mooie natuurprenten overgehouden. Dit vind ik de aardigste. In het laatste uurtje daglicht van vandaag leunde deze berk roerloos over het enige watertje dat de Ullingse Bergen te bieden heeft. Ik maakte deze foto met mijn 24-105 mm objectief in de 100 mm stand bij een diafragma van 5.6. Dat valt precies binnen het bereik van mijn nieuwe lens. Verdorie, daarvoor had ik dat dure nieuwe objectief niet aan hoeven te schaffen.

Hiervoor had ik die nieuwe lens niet hoeven te kopen.

Geen opmerkingen: