zaterdag 30 juni 2012

Die zit

We maakten gisteren een wereldreis. Op één dag! Dat kan op de Floriade in Venlo, waar landen uit alle hoeken van de aardbol een paviljoen hebben ingericht. Ik heb er volop gefotografeerd, maar van natuur en milieu heb ik weinig voor de lens gehad. Ik had vooral oog voor mensen van allerlei culturen. Ik heb er een serietje van op Flickr geplaatst onder de naam Wereldreis
Op mijn blog toon ik vandaag een foto die met cultuur, natuur en milieu weinig te maken heeft. Het is gewoon weer zo'n gek moment, waar ik als straatfotograaf dol op ben. Mijn oog viel op een dame die op een fauteuil was gaan zitten. Op een leuning. Nou verwacht je buiten eerder mensen die op een bankje uitrusten dan in een luie stoel. Dus dat vond ik al vreemd. Maar ze zat op de rand en niet in de stoel zelf. 
Ik richtte mijn camera en toen ze dat zag wilde ze opstaan. Want ze dacht dat ik alleen de stoel wilde fotograferen. Maar ik drukte net op tijd op de ontspanknop om het moment te pakken dat ik wilde vastleggen. Zo, die zit.
Ze verontschuldigde zich voor de rare pose. "Het heeft geregend en de stoel is nat." Dat wist ik, want het regende met kleine tussenposen eigenlijk al de hele dag. Ik kon er niet mee zitten. Zelfs niet in een fauteuil. Het leverde me immers weer een leuk plaatje op.

Op het randje.

Geen opmerkingen: