dinsdag 10 januari 2012

Maas

Het was alweer een poosje geleden dat ik tijd had om foto's te maken. Vandaag had ik een dagje vrij en ik had zin om met de camera op stap te gaan. Geen speciaal doel, zomaar, domweg omdat ik weer eens wilde fotograferen. Ik koos als thema hoogwater en toog naar de Maas.
Ik reed naar de sluis bij Sambeek, waar je de Maasoever gemakkelijk kunt bereiken. Maar de beelden die ik er schoot konden me niet bekoren. Mooi, maar niet speciaal. Bovendien had ik af te rekenen met een paar meeuwen. Die scheten één van mijn camera's onder.
Het moet gebeurd zijn toen ik met mijn Canon 5D aan het werk was. Maar ik merkte het pas toen ik door de zoeker van mijn 7D keek. Troebel beeld. Dat zal wel ja, de hele achterwand van de body zat vol vogelshit. Met tissues die ik in de auto had liggen veegde ik de grootste troep eraf .
Verder ging het, via Boxmaar en Gennep - mooie landschapsfoto's in de natte velden bij Ottersum - richting Cuijk. Ook hier schoot ik foto's. Alles bij elkaar werd het een mooie serie. Omdat ik nou eenmaal graag mensen fotografeer, toon ik uit de hoogwaterreeks een foto waarop een fietster naar het hoge water kijkt.
Thuis had ik nog wat water nodig om voorzichtig de rest van die meeuwenshit van de 7D te sponsen. De camera is weer schoon en heeft geen schade. Meeuwen kunnen mij de zin om te fotograferen niet ontnemen. Volgende keer schiet ik er een paar.

Shit!

Geen opmerkingen: