zondag 30 september 2012

Genieten

Het was vandaag een mooie, zonnige herfstmiddag. We maakten een wandeling over het landgoed Nederheide, aan de bosrand van De Stippelberg. Het is een prachtig recreatie- en natuurgebied geworden, nadat er jarenlang zand is afgegraven voor wegen- en woningbouw. 
We lunchten in het restaurant van de natuurpoort. Je hebt er uitzicht op het strand en het helderblauwe water van de recreatieplas. Met dit zonlicht lijken de hoge naaldbomen voor het paviljoen wel op palmbomen. We zaten te genieten van een ver-weg-beleving dicht bij huis. En wij niet alleen. Het was er druk. 
We wandelden langs het water en over bospaden. Ik maakte natuurlijk weer foto's. Mooie natuurfoto's, maar ook mensen-foto's. Het liefst met een beetje actie. Zo zag ik dit groepje. De kinderen speelden met honden in het water en de rest van het gezelschap keek vanaf een talud toe. Ik kreeg ze in het vizier van mijn 100-400 mm telezoomlens toen ik in de verte watervogels fotografeerde.  Het leuke van deze foto vind ik, dat alle actie uit één hoek komt, precies langs de lijnen die uit diezelfde hoek komen. 
Veel mensen fotografeerden met hun iPhones of andere mobieltjes. Vanmiddag mocht ik weer eens ervaren dat een spiegelreflexcamera met goede lens het nog altijd wint van de telefoons-waarmee-je-ook-foto's-kunt-maken. Deze had ik in elk geval met mijn iPhone niet kunnen maken. En de vele mooie natuurfoto's ook niet.

Deze foto knalt van rechts-onder uit de hoek.

Geen opmerkingen: