zondag 28 augustus 2011

Alles dubbel

Ik zweer het: ik heb geen druppel alcohol gedronken. Toch zag ik vandaag alles dubbel. We gingen vandaag naar Luxemburg, waarvan je er twee hebt. In Walloniƫ heb je de provincie Luxemburg. Als je daar ergens de grens oversteekt ben je in het Groot-Hertogdom Luxemburg. Twee verschillende Luxemburgen. En als we dan toch bezig zijn: in het landje Luxemburg heb je de hoofdstad Luxemburg. Daar waren we vandaag.
Tussen alle toeristen maakte ik een paar mooie foto's. De foto die ik hier toon vond ik de leukste. Ik heb er flink aan moeten knippen om over te houden wat ik er in zag: van alles twee. Twee Amsterdammertjes, twee vlaggenmasten en twee damesbenen.
Het spijt me dat ik zo drastisch aan de foto moest knippen, want de hele dame mocht ook gezien worden. Maar zo af en toe moet je keuzes maken en ik koos voor alles dubbel.
Het mooie van het fotograferen in RAW en het aanpassen van het beeld in het fotobewerkingsprogramma Aperture is dat je het origineel altijd overhoudt. Dus die mooie dame kan ik altijd nog onder handen nemen.

Niet dronken, toch alles dubbel zien.

Geen opmerkingen: