zondag 11 augustus 2013

Recreanten

We waren vanmiddag weer even op De Stippelberg. We lunchten op het terras van het paviljoen bij de golfbaan. Daarna maakten we een korte wandeling langs de zandafgraving tot zich in de lucht dermate dreigende regenwolken vormden, dat we besloten in rap tempo naar de auto terug te keren. Net voor de bui binnen. 
De weersomslag hing al in de lucht toen we nog op het terras zaten. Het begon af en toe wat harder te waaien en de zon verdween soms achter de wolken. We stelden onze wandeling welgeteld een minuut uit, omdat het een beetje begon te druppelen. Maar toen de bui niet doorzette, zijn we toch een stuk gaan lopen. Gelukkig, want dit weer met zon en soms dreigende regenwolken geeft mooi diffuus fotolicht. 
De Stippelberg is een populair recreatiegebied. Er ligt een golfbaan, een restaurant, er zijn bossen, er is water en er lopen goede fiets- en wandelpaden doorheen. Hoewel er geen stadse straten zijn, is er voor een straatfotograaf zoals ik altijd wel iets te halen. Des te opmerkelijker is het, dat ik vanmiddag weinig oog had voor mensen. Ik richtte mijn lens vooral op watervogels. 
Het leverde me een paar mooie plaatjes op die beter passen in de categorie natuurfotografie dan in die van straatfotografie. Ik vond het zelfs niet nodig om mijn camera te richten op een groepje fietsers, toen ik werd uitgenodigd om een foto van hen te maken. In het groepje recreanten herkende ik Martin, die me toeriep: "Maak eens een foto!" Hij bedoelde waarschijnlijk: van ons. Want ik maakte immers al foto's. Van recreƫrende watervogels.

Recreanten aan het strand.

Geen opmerkingen: