vrijdag 10 juni 2011

Rond

Dit pinksterweekeinde doet onze Foto Expressie Groep Gemert weer mee aan de Open Atelier Route in ons dorp. Al jaren zijn we twee dagen lang van de partij tijdens deze kunstenaarsmanifestatie. Op zeventien adressen kan het publiek bij kunstenaars in de keuken gaan kijken. Onze fotoclub heeft dit jaar een tentoonstelling van 21 foto's ingericht in het Commanderij College.
Elk jaar plakken we een thema op deze expositie. Dat doen we om een verbindend element in de fotoserie aan te brengen. Elk lid is vrij om binnen zijn eigen stijl of voorkeur een foto aan te leveren die bij het thema past. Dit jaar hebben 21 fotografen van onze club 'Rond' gefotografeerd. De resultaten zijn verrassend divers.
In het afgelopen half jaar heb ik naar deze expositie toe gefotografeerd door goed 'rond' te kijken. Ik hield uiteindelijk een handvol foto's over waarover ik tevreden was. Ik zocht 'rond' niet in abstractie of in een boodschap. Ik fotografeerde voor de handliggend 'rond' dat ik op straat zag. Daarbij probeerde ik 'rond' wel altijd te koppelen aan een alledaags beeld.
Op de foto die ik hier toon wordt een boerderij gevangen in een ronde verkeersspiegel. Ik vind het mooi dat de boerderij zelf is opgebouwd uit allerlei vierhoekige elementen, zoals de ramen en de zonnepanelen op het dak.  Die ronde boog van de poort valt daardoor des te meer op. Dit is overigens niet de foto die op de expositie hangt. Als U die wilt zien ga dan zondag of maandag tussen 12.00 en 17.00 uur eens kijken in het Commanderij College aan het Sleutelbosch 2 in Gemert.
Loop er eens rustig 'rond' en maak gelijk een 'rondje' langs de andere kunstenaars: http://www.atelierroutegemert.nl

Ik keek eens goed rond.

Geen opmerkingen: