zondag 29 mei 2011

Artihond

Even het Helmondse kunstfestival Artimond bezocht, vanmiddag. Het is een paradijs voor fotografen, vooral als je controle weet te houden over de harde slagschaduwen ten gevolge van overvloedige zonneschijn.
Ik zag veel mensen met camera's lopen en de meesten leken zich niet te bekommeren om uitgevreten beeldpartijen en dichtgelopen schaduwen. De kwaliteit van de camera zegt lang niet altijd iets over de kwaliteit van de fotograaf. Ik heb bijvoorbeeld niemand gezien die net als ik een flitser op de camera had gestoken om slagschaduwen weg te flitsen. Met de moderne technieken van de digitale beeldbewerking kun je donkere beeldpartijen ophelderen, maar inflitsen is soms net iets fraaier.
Ik vond het lastig om de leukste foto van vanmiddag uit te kiezen voor dit blog. Maar uiteindelijk bleef ik hangen aan deze foto van een hond tussen mensenbenen. Je hebt maar een hondenleven als Artihond. Je blikveld is klein; waar het om draait zie je niet. Ik kan maar één voordeel bedenken: in die felle zon zit je lekker in de schaduw. En ik als fotograaf had daar beneden geen last van harde slagschaduwen.

Een hondenleven.

Geen opmerkingen: