zondag 12 april 2009

Sumo

Een vriendin gaf gisteravond een feestje ter gelegenheid van haar verjaardag en omdat ze een nieuwe woning betrokken had. De zonen, die ter viering van het nieuwe huis ook hun vrienden en vriendinnen hadden uitgenodigd, hadden om de feestvreugde te verhogen wat sumopakken geritseld. Dat zijn van die dikke broeierige kostuums waardoor je het postuur krijgt van een sumoworstelaar en elkaar vervolgens met lomp geweld veilig te lijf kunt gaan.
Leuk voor de jeugd en ook een enkele volwassene waagde zich aan een bezweet avontuur. Ik had mijn paasbeste kleren aan, maar zelfs meer casual had ik me niet laten uitdagen tot zo’n stoeipartij. Ik toon mijn belangstelling voor dit soort uitspattingen meestal door er mijn fotocamera bij te halen. Ik schoot wat actiefoto’s en vooral toen het begon te schemeren kon ik me nog even lekker uitleven met een flitser en een wat langere sluitertijd.
De actiefoto’s van twee, drie of zelfs wel vier duelerende sumoworstelaars vind ik geslaagd, maar deze foto van een solist op oorlogspad vertelt nog het best met welke overgave er gestreden werd. De sluitertijd van 1/6 seconde zorgt voor de bewegingsonscherpte en het flitslicht bevriest het gezicht. Het was verder een gezellig feestje dat op deze paasavond vredig verlopen is.


Solist op oorlogspad.

Geen opmerkingen: