vrijdag 26 december 2008

Geïsoleerd

Na een korte vakantie begin deze maand zijn de laatste dagen van het jaar nogal druk. Iedereen wil rond de feestdagen zoveel mogelijk vrije tijd, maar het werk voor de baas moet toch gedaan worden. De kerstdagen en komend weekend gaan voor mij werkend of in ieder geval vier etmalen lang oproepbaar voorbij. Dat betekent dat ik nogal aan kantoor of thuis gebonden ben en geen tijd heb om er met de camera op uit te trekken.
Ik heb van de nood maar een deugd gemaakt en in de vrije uurtjes mijn fotoarchief eens grondig onderhanden genomen. In het nieuwe jaar gaat alles onder het fotobewerkingsprogramma Aperture 2 op een Mac draaien. Dat vergt wat oefening en voorbereiding.
Al doende kwam ik in het archief wat leuke plaatjes tegen, die ik nog nooit ergens gepubliceerd heb. Zo vond ik een foto van deze skateboardende jongen die ik in oktober op het busplein in Luik heb gemaakt. Ik vind het een leuk beeld van opperste concentratie. De jongen gaat volledig op in zijn luchtreis op de plank op wieltjes. Het stelletje gaat volledig op in elkaar en de oude man gaat volledig op in het draaien van een shaggie. Drie geïsoleerde acties op een druk plein in een grote stad.


Drie keer opperste concentratie.

Geen opmerkingen: